
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκη Παπανικολάου
Ζημιές ύψους 5-6 εκατ. ευρώ θα καταγράψουν τα ΕΛΤΑ το 2013, ωστόσο το 2014 αναμένεται βελτίωση των οικονομικών της εταιρείας, με κέρδη της τάξης των 7 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων δράσεων που υλοποιούνται στο πλαίσιο της εφαρμογής του σχεδίου αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων
και προβλέπει παροχή καινοτόμων υπηρεσιών, όπως παραλαβή και εκτέλεση φαρμακευτικών συνταγών, αγορές μέσω διαδικτύου με προπληρωμένη κάρτα, ακόμη και παράδοση ρούχων από το καθαριστήριο ή τροφίμων από το σουπερμάρκετ όπως συμβαίνει στο Βέλγιο. Οπως προανήγγειλε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ κ. Κ. Μελαχροινός κατά τη διάρκεια ενημέρωσης, από τον επόμενο μήνα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ θα έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν προπληρωμένες κάρτες με τις οποίες οι πελάτες θα μπορούν να αγοράζουν από το διαδίκτυο, αφού προηγουμένως λάβουν έναν συγκεκριμένο κωδικό που θα τους δίνεται με την κατάθεση συγκεκριμένου ποσού.
Με τον τρόπο αυτό απλοποιείται για όλους η έκδοση μίας prepaid card που μέχρι σήμερα γινόταν αποκλειστικά από τις τράπεζες ή τα περίπτερα όσον αφορά τις safe card.
Επίσης, από το τέλος του μήνα όσοι είναι ασθενείς ή έχουν κινητικά προβλήματα, αλλά και ο οποιοσδήποτε άλλος θα μπορούν να παραδίδουν στον ταχυδρόμο τη φαρμακευτική συνταγή τους, εκείνος θα την εκτελεί στο φαρμακείο, θα την πληρώνει, θα παραδίδει το φάρμακο στον πολίτη και θα εισπράττει τα χρήματα με αντικαταβολή. Για την υπηρεσία αυτή θα συγκροτηθεί τηλεφωνικό κέντρο, στο οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι ασθενείς, ενώ το κόστος της νέας υπηρεσίας θα είναι 3 ευρώ.
Την ίδια στιγμή έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά και θα συνεχιστεί μέσα στο επόμενο διάστημα η εφαρμογή του σε όλο το δίκτυο για την αγορά, συσκευασία και αποστολή προϊόντων με αντικαταβολή από μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα μετά από αίτημα του πελάτη.
Για την παραγγελία και τη διαδικασία αποστολής θα ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος μέσω του συστήματος trach and trace των ΕΛΤΑ μέσω κινητού, δίνοντας «ανάσα» στις επιχειρήσεις που θα πληρώνονται το κόστος των προϊόντων της παραγγελίας άμεσα. Εάν επιθυμεί κατ’ οίκον παράδοση, ο πελάτης θα χρεώνεται με 1 ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι και η συμφωνία που έχουν τα ΕΛΤΑ με την ΤραινΟΣΕ, που προβλέπει την εκτέλεση δρομολογίων Αθήνα - Θεσ/νίκη για τη μεταφορά των αντικειμένων του ταχυδρομείου και επιστολών και δεμάτων. Τα ΕΛΤΑ καθημερινά αποστέλλουν 4 κοντέινερ εξοικονομώντας πάνω από 2.300 ευρώ για κάθε ένα από αυτά.
Ειδικότερα το κόστος των ΕΛΤΑ για τη δρομολόγηση ενός φορτηγού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται σε περίπου 3.000 ευρώ όταν το τελικό κόστος για την αποστολή ενός κοντέινερ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεπερνά τα 630 ευρώ. Ετσι καθημερινά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία εξοικονομούν τουλάχιστον 9.000 ευρώ από την αποστολή των τεσσάρων κοντέινερ.
Οπως ανέφερε κ. Μελαχροινός, οι αλλαγές στις οποίες προέβη η διοίκηση της εταιρείας από τα μέσα του 2013 συνεχίζονται και το τρέχον έτος και αφορούν την αναδιάρθρωση του δικτύου με τα μικρά περιφερειακά καταστήματα που μετατρέπονται σε πρακτορεία, την αναδιάρθρωση του δικτύου διαβιβάσεων, τη διεύρυνση του ωραρίου, την αύξηση των νέων υπηρεσιών προς τους πολίτες, είτε αφορά χρηματοοικονομικά προϊόντα, είτε νέες υπηρεσίες. Παράλληλα, προχωρεί η συγχώνευση με τη μητρική της θυγατρικής της, Ταχυμεταφοράς - ΕΛΤΑ, η οποία σύμφωνα με τον κ. Μελαχροινό θα ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2014. Απαντώντας σε ερώτηση για την πορεία ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, τόνισε πως αυτό είναι αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ, άφησε όμως να εννοηθεί ότι σίγουρα δεν αφορά το άμεσο μέλλον. Στις προτεραιότητες της διοίκησης των ΕΛΤΑ παραμένει η μετακίνηση και διανομή μικροαντικειμένων, μικροδεμάτων και δεμάτων, όπου υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης λόγω του ηλεκτρονικών πωλήσεων σε αντίθεση με το επιστολικό ταχυδρομείο που παρουσιάζει συνεχή πτώση. Απώλειες υπάρχουν και από πλευράς πελατών, κυρίως σε ό,τι αφορά το ελληνικό Δημόσιο και τους μεγάλους πελάτες του δημόσιου τομέα, ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Μελαχροινός, τα ΕΛΤΑ έχουν κερδίσει σχεδόν το σύνολο των διαγωνισμών που έχουν συμμετάσχει για τη διακίνηση αλληλογραφίας και ένας από τους μεγάλους τους πελάτες παραμένει η ΕΥΔΑΠ.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του δικτύου, περίπου το 90% αυτών των καταστημάτων έχει αντικατασταθεί με πρακτορεία, το προσωπικό που απελευθερώνεται συνεχίζει να απασχολείται στα πλησιέστερα καταστήματα, ενώ 60 καταστήματα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο (7.30 π.μ.- 8.30 μ.μ.).
«Το 2014 θα είναι μία δύσκολη χρονιά. Ο πρώτος στόχος είναι η διατήρηση των υφιστάμενων πελατών στο επίπεδο που ήταν και το 2013, η διεύρυνση του πελατολογίου, η μείωση των δαπανών και η αριστοποίηση της κατανομής του προσωπικού», εκτίμησε ο κ. Μελαχροινός.
posted by: http://www.kerdos.gr
